woensdag 29 juni 2011

Proef

Dit is eigenlijk een probeersel wat ik een tijdje geleden heb gemaakt.Op de foto staat het er wat flodderig bij, maar het is echt rechthoekig.  Ik heb van kleur verlopend garen met soluvlies gestikt, gestikt en gestikt. Wel een beetje geestdodend en je moet je verstand op nul zetten, maar het kan dus ook  met tussenpozen. Toen heb ik er een lap zwart vilt achter gemaakt dan ziet het er "af" uit. Dit valt dus niet onder de categorie quilt, want het zijn maar 2 lagen. Ik kan voorlopig nog vooruit want je wil niet weten hoeveel UFO's ik heb liggen. Door al die nieuwe en leuke materialen begin ik steeds weer aan iets nieuws.
A.s. zaterdag is er een kleinkind jarig en voor haar heb ik dit gemaakt op A-4 formaat i.p.v. een gewone verjaardags kaart. Foto vergroten, uitprinten op stof en op een achtergrond van bewerkte evolon genaaid. Zij wordt 9 jaar. Gaaf hè ?

De kleuren zijn weer eens niet helder.

3 opmerkingen:

  1. Inderdaad echt gááf die kaart voor je kleindochter! Leuke foto en zo mooi in de achtergrond geplaatst .

    Het bovenste werkje mag er ook zijn. Jeetje wat een stikwerk!
    Ik heb de afbeelding gestuurd gekregen van je. Staat al in een apart mapje.
    Ook heel apart.
    Je ziet waar je blog al goed voor is. Nu wordt er nog eens werk afgemaakt. Een goed gevoel geeft dat hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel bijzonder, wat maakt het uit of het een quilt mag heten ;-), mooi is haar naam. En ja, een blog is een prima stok achter de deur en ook heerlijk om in terug te bladeren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Om de foto's wat helderder op je blog te krijgen, kun je ze eerst wat (niet te veel) bewerken met zo'n fotoprogramma (kleuren versiepen en foto verscherpen).

    BeantwoordenVerwijderen