vrijdag 9 september 2011

Sterrenbeeld


Al eerder heb ik laten zien dat ik de combinatie P/Q-schilderen erg leuk vind om te doen.
Dit is een van de eerste stuiptrekkingen om het te proberen, vorig jaar gemaakt. Dit heeft met quilten weinig te maken. Ik heb een schildersboard met acryl geverfd en de rest van stof gemaakt en erop gelijmd. Het zijn allemaal zelfgeverfde stoffen, behalve het bl/w. stipje. Het gezicht is geappliceerd en met onzichtbare steekjes aan elkaar gezet.
Als ik er nu naar kijk zou ik toch wel enkele dingen anders doen, maar het is een leuke herinnering.
Ik heb het sterrenbeeld Schorpioen gebruikt omdat dat van mij is. Ieder jaar krijgen wij een boekje toegestuurd waaruit je relatiegeschenken kan bestellen en daar stonden de sterrenbeelden in die op kanvas gedrukt waren. De vormen heb ik dus wel afgekeken, maar hier en daar wat toegevoegd en wat weggelaten. Zo is het toch iets van jezelf.  Afm. 24 x 30 cm.

6 opmerkingen:

  1. Ik ervaar het zelf ook met werk dat je eerder maakte. Later zie je hoe je het mooier had kunnen doen. We moeten leren tevreden te zijn met hetgene dat we toen maakten. En als ik zo naar jouw werk kijk is daar niets mis mee. Ik vind het juist zo leuk dat jij ee eigen weg bent ingeslagen. Misschien voor altijd, misschien voor zo af en toe. het gaat erom dat je er lol aan hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mij betreft: Ik denk dat deze manier van werken echt bij jou hoort! Een combinatie van stof en verf. Een erg leuk werkstuk is dit geworden, ook al vind je dat je het nu net even anders zou doen. Het is net wat Christina zegt: Het gaat erom dat je er plezier aan beleeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi, en ja net wat de anderen dames zeggen, het gaat om het plezier, van het werken.
    Nu kijk er naar uit om meer mooie dingen voorbij te zien komen-
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alles wat je maakt is een fase in het leerproces. Met het motto "een 10 zal het nooit worden" daag je jezelf elke keer weer uit om een stapje verder te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo Ineke, ik kom ook eens bij jou kijken en ik ben blij verrast. Ik vind het superknap dat je dit kunt maken. Ik vind het erg mooi.

    Ik kom hier nog eens vaker!

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Ineke Ome Jan wil niet weg!! ik heb gevraagd of hij een weekje op vakantie wil in België maar hij schudt van nee!! flauw hé!!
    Groetjes Joke en een fijn weekeinden

    BeantwoordenVerwijderen