zaterdag 18 augustus 2012

Steekje los?

Voordat jullie denken dat er bij mij een steekje los zit om met dit weer achter de naaimachine te kruipen, het is hier beter dan buiten onder de bomen.
Even geleden heb ik geprobeerd om te printen op servetten en dat is heel goed gelukt. Vandaag heb ik een foto bewerkt in Photoshop en geprint op een bladzijde uit een oud telefoonboek. ( Je-weet-wel, die waren er vroeger). Heel toevallig, als dat al bestaat, pasten de kleuren wonderwel bij elkaar. Ik ben aan het scheuren gegaan, op een ondergrond gestikt, stukje fleece erachter, doorgestikt en een paar knoopjes van vroeger erop en klaar. Ik was er zelf verbaasd over. Ik vind het wel grappig en dat gebeurt niet gauw bij iets van mezelf.
Het geprintte stuk is een boodschappenboekje uit 1927. Heel leuk dat je precies kan zien wie wat besteld heeft en wat het kost.

A.s week ben ik weer een paar dagen naar het ziekenhuis. Drie maanden geleden ben ik gedotterd en dat heeft niets geholpen. Nu gaan ze het proberen via een omleiding. Hopelijk werkt dat wel.

Fijn weekend.

12 opmerkingen:

  1. Een erg leuk werkje Ineke, met aparte techniek op de servetten! En ook ik zit gewoon achter de naaimachine. Hier gaat het prima met de airco aan!
    Maar wat lees ik nu: Een omleiding, bedoel je een open hartoperatie?
    In elk geval heel veel sterkte en hopelijk helpt het!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk werkje, nu heb ik ineens een reden om telefoonboeken te bewaren, meestal gaan die na binnenkomst in de oud papier doos.
    Ik ga met dit weer niet achter de naaimachine, het is daar 30 graden!
    Ik wens je veel succes aankomende week!
    http://quiltaart.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi gemaakt. Zelfs met dit weer lukt t je nog om iets moois te maken. Knap hoor! Ik doe niet zoveel. Alleen 's morgens vroeg.
    Heel veel sterkte en succes de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja heel wrg goed gelukr voor 'zomaar even'. Alle sterkte Ineke!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi werje. Sterkte in het ziekenhuis.Hopelijk komt het nu wel allemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er erg mooi uit en ik kan me voorstellen dat je er tevreden over bent. Het is toch geweldig gelukt.
    Heel veel sterkte de komende week.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind jouw werkje ook prachtig, het lijkt of je het zo maar even doet he...maar niets is minder waar, dat weet ik....
    Sterkte wens ik je voor de komende week, want ook dat is niet niks....!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eigenlijk kijk ik altijd vol bewondering naar wat je nu weer in elkaar gezet hebt...altijd anders en altijd zit er een zekere spanning in.knap hoor!
    Veel sterkte kommende week.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Ineke,

    Wat weer een mooi werkje heb je gedaan! en ik wens je voor de komende tijd veel sterkte toe met de ingreep, en wens je toe; dat het goed mag gaan.

    groeten katrien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk werkje, maar waar het meest gelukkig van wordt is dat je zelf zo tevreden bent.

    Heel vervelend dat het dotteren niet is gelukt. Hoop dat het nu beter lukt met de omleiding. Heel veel sterkte en dat je maar zelf weer achter de naaimachine mag belanden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nice composition and I like the printing/handwriting.

    BeantwoordenVerwijderen